13, 14 en 15 mei - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Joke Zanten - WaarBenJij.nu 13, 14 en 15 mei - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Joke Zanten - WaarBenJij.nu

13, 14 en 15 mei

Door: Joke van Zanten

Blijf op de hoogte en volg Joke

16 Mei 2014 | Frankrijk, Poitiers

Dinsdag 13 mei

t is een vermoeiende dag met regen en heuvels, een mooie route, dat zeker, zeker in de buurt van Vendome, maar we wiilen ook graag een keer in het zonnetje zitten. We overnachten op camping les Rochelles in het schattige plaatsje Prunay Cassereau. We hopen morgen Tours te halen. 65 kilometer vandaag das toch ongeevenaardbeving!!

Woensdag 14 mei

T is droog, in ieder geval voor even. We gaan langs Chateau Renauld en komen al vroeg aan in Tours. We vinden een grappig hotelletje la Fosh. We lopen naar de St. Martin kerk en krijgen weer een stempel, yes! Om eens wat andere spieren te gebruiken gaan we wandelen, langs de Loire. We zijn bijna bij de Cathedraal als het weer gaat gieten, dus ook deze kerk wordt voor ons een schuilkerk. We gaan lunchen bij Surya een Indisch restaurantje, das lastig hoor, Indisch bestellen in het Frans! Tussen de buien door zoeken we schoenen voor Maj, maar dat lukt niet. Ook tussen de buien door zitten we op terrasjes, want de temperatuur is verder goed. Vanavond ff alles lekker drogen.... en een gewoon bedje, mmmmm heerlijk. We eten een pizza bij au Bureau waar ze de zaak al aan het versieren zijn voor de WK. Dan gaan we genieten van de film "12 years a slave" gedownload door Joey... Thanx!!. Extraordinairbag!!

Donderdag 15 mei

We vertrekken vanuit hotel Fosh /Tours met een zonnetje ja ja.... We mogen beginnen in boekje nummer twee ja ja...

Voor we op de pedalen gaan doen we eerst een petit dejeuner bij Mc Donalds. We concluderen dat er ook in Frankrijk meer gekken los lopen dan dat er vastzitten. Of ze zitten aan de pillen of ze zijn ze vergeten!

Het is wat vlakker dus de kuiten kunnen meer kilometers aan. De hele route voert ons langs de Vienne richting Chatellerault met als doel de camping lu futuriste in St. George-les-Baillargeaux net voor Poitiers. Daar breek je toch je tong over...? Dat is toch buitengewoonboot!

• 16 Mei 2014 - 19:45

Heleen Schmitz:

You go Girls!

• 16 Mei 2014 - 20:50

Rita:

Dag meides,

Ik ben zeer trots op jullie en ik bewonder jullie.
    Ik zie het helemaal voor me, een zere kont, schraal zitvlak, alles nat zelfs je slaapplek. daardoor koud en rillerig.

Gelukkig schijnt af en toe de zon en is het avontuur en de omgeving PRACHTIG.

Zet m op!!!!!

• 16 Mei 2014 - 21:11

Monique:

hou vol want het mooie weer komt eraan!!!!

• 16 Mei 2014 - 21:32

Ria:

Hallo dames, leuke verslagen schrijven jullie, veel plezier de verdere tocht, het wordt vast heel mooi weer! Groeten!!

• 16 Mei 2014 - 21:42

Netteke:

Schoenen van Maj kapot??? Succes weer met de barre, regenachtige tocht
    !

• 16 Mei 2014 - 22:44

Angelika :

Wat een tocht, echte pelgrims zijn jullie, van die apostel Petrus' hebben jullie nu wel genoeg gehad, hij mag zijn sluizen even dicht houden! Hou vol! Denk aan jullie!

• 17 Mei 2014 - 00:24

Trudy:

hoi meisjes, het gaat goed komen hoor , echt waar!1 wat hebben jullie al een eind gereden, poeh poeh.
    En petrus zie je pas aan de hemelpoort, maar jacobus zal jullie redden. lieve groet Trudy

• 17 Mei 2014 - 03:38

G2CC:

De collega's van de CCU groeten jullie en wensen jullie veel plezier en succes toe bij het vervolg van de reis!
    Knap hoor!!

• 17 Mei 2014 - 07:55

Marjan Holster:

Hoi meiden

Na regen komt zonneschijn, we blijven jullie volgen en volhouden hoor.
    Gr. vanuit het zonnige Turkije.
    Ad en marjan

• 17 Mei 2014 - 09:07

Judith Isarin:

Ik geniet van jullie verslagen. Het wordt vast beter weer ! Sterkte

• 17 Mei 2014 - 10:52

Kor Smid:

Hoi kruimeltje en de andere dames ..goed te lezen dat jullie het nog steeds volhouden.in gedachten fiets ik mee en vind het iedere keer weer fijn om de laatste ontwikkelingen te volgen

• 17 Mei 2014 - 12:21

Agnes Bossinga:

Hoi Kanjers!

doe je het nog eens voor " Indisch bestellen in het Frans" haha moet de hele beleving zijn geweest. Ik hoop dat jullie tocht van vandaag prachtig gaat worden en dat jullie lekkere slapplekje gaan vinden. Sint Christof zou voor jullie waken ik ga hem vragen vanavond. warme groetjes.

• 17 Mei 2014 - 15:08

Elly En Jan:

Hay meiden, wij zijn echt trots op jullie.
    Ga zo door.
    Ook de groetjes van Tonnie en Cor ik print jullie verslagen steeds uit voor hun.
    Doeiiiiiii kijk nu al weer uit naar het volgende verslag.

• 17 Mei 2014 - 23:52

Geurt:

Wat een onderneming, geweldig hoor! Mooi langs al die kastelen. Ik wens jullie veel droogte toe vanaf nu, maar al te veel warmte lijkt me ook best lastig. Ga zo door (ook met die leuke verslagjes)!

• 18 Mei 2014 - 13:20

Sandra Eggink:

Net weer genoten van jullie verslagen. Wat een doorzetters zijn jullie zeg met zoveel regen. Af een toe een hotelletje lijkt me dan ook geen overbodige luxe. Dik verdient!!! Succes weer.

• 18 Mei 2014 - 17:12

Wilma Schoonderbeek-Loeve:

Maj en Joke, wat een onderneming. Ik heb jullie prachtige verhalen gelezen. Wat jammer van het weer, hopelijk wordt het de komende tijd beter. Succes en heel veel plezier, groetjes Wilma.

• 18 Mei 2014 - 20:43

Petra Daan Angel:

Wij zijn trots op jullie heel veel bewondering,
    Wij genieten wel in zeeland met mijn ouders een week we hebben mooi weer dus zet hem op dames.
    de verslagen zijn leuk om te lezen,

Een fijne reis lieve groet van ons.

Daan Petra angel
    En van mijn Ouders.