1/5 januari - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Joke Zanten - WaarBenJij.nu 1/5 januari - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Joke Zanten - WaarBenJij.nu

1/5 januari

Door: joke van zanten

Blijf op de hoogte en volg Joke

05 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Gelukkig is Daan weer aardig opgeknapt (dankzij al jullie goede wensen natuurlijk)
We hebben tijdens de rest van de reis slecht tot geen internet gehad, dus ik doe nu het eindverslag van 1 t/m 5 januari
1 januari
De tuin van Liz is al jarenlang het pad van de apen, en die hebben er een gewoonte van gemaakt hier iedere 3 a 4 dagen langs te komen. Zo ook vandaag, de hele familie is aanwezig; een geweldig gezicht. Zeker een uur blijven ze in de tuin op het balkon en op het tuinhekje. Na het ontbijt moeten we weer op rit naar Sta Lucia. Volg de borden Kwadukuza, Empangeni en Mtubatuba tja daar zeg je wat, maar schrik niet, hier in de provincie Kwazulu Natal heb je ook een Dordrecht, Ermelo en Middelburg Onderweg zien we heel wat volgepropte busjes met jongelui. In Durban viert de zwarte bevolking 31 december op het strand, in Sta Lucia viert de zwarte bevolking 1 januari op het strand… ook leuk, daar zitten wij middenin. We komen om een uur of drie aan in Elephant Coast en de gastheer en gastvrouw ontvangen ons met een vers glaasje vruchtensap en een heleboel informatie over wat er te doen/ te zien is in de omgeving We hebben een zeer riante kamer en nemen eerst een kopje koffie, en daarna op naar het strand voor een wandeling het is tenslotte 1 januari. We zien een Hippo (Nijlpaard) of is het een krokodil?? Het is allemaal ver weg maar Daan heeft de zwarte stipjes op de foto. Hierna nemen we een borreltje in de lodge en dan gaan we op zoek naar een eettent in het stadje, nou dat valt niet mee. Dat wat open is staat een hele rij voor en de rest is gewoon dicht op 1 januari. We besluiten het te doen met de crackers die we nog hebben en de Biltong (=gedroogd struisvogelvlees). Een heerlijk nieuwjaarsmaal. We nemen om en om een duik in het zwembad en dan we gaan slapen, want morgen worden we opgehaald … tussen 3.50 en 4.10 uur …..welterusten
2 januari
van deze dag heeft Daan een heel verslag gemaakt van ons bezoek aan het hluwhluwe dat zet ik hier op een later tijdstip wel in, want dat is op het moment zonder wachtwoord niet te openen. Zie wel de fotot’s we hebben alles gezien….. enorm!!

3 januari
We ontbijten op de veranda van de Elephant coast guesthouse.. heerlijk. Vandaag gaan de we wetlands van Sta Lucia per boot doen met de ‘ Born Free’ . We zijn met ‘maar’ 5 gasten aan boord en we zien zo her en der kuddes nijlpaarden (Hippo’s) wat een grappige beesten. Een krokodil maar, wetende dat het nachtdieren zijn hebben we toch nog mazzel. Na de boottrip rijden we naar iSimahsaliso om te zonnen bij Cape Vidal. Op de terugweg willen we het vieuwpoint bezoeken en opweg daarheen komen we weer de hele rits tegen (neushoorn/ springbok/ zebra’s/ impala’s/ apen/ wrattenzwijn)Terug bij ons guesthouse nemen we een duik in een verkoelend zwembad en we nemen een verkoelend drankje. We zitten nog na te genieten van deze dag als de familie aap ons een bezoekje brengt in de tuin.

4 januari
Na een overheerlijk ontbijt in de Elephant Coast gaan we richting de Drakensberg. T is ff rijden maar dan heb je ook wat, we komen aan in Ardmore hotel en zitten over de velden te kijken naar diezelfde Drakensberg. Geweldig. Heel even maar mogen we aan de rand van het zwembad met een wit wijntje en dan krijgt Daniella het op haar heupen… Vandaag de trail en morgen de battle fields. Dus we wandelen een hike (monkey Cowl Nature Reserve) van twee uur met een waterval, pools en heel veel moois …. Wat een panorama… Wat een land… Wat een vakantie….
We eten in het hotel een 3 gangen diner en sluiten dat af met een (minder) lekker bakkie. Joke gaat nog even lezen haha… en Daan gaat haar mail (niet) checken.

5 januari
Vandaag moeten we naar Johannesburg (J’berg) rijden en op weg ernaartoe liggen de battlefields van de verschillende oorlogen tussen de Boeren en de Zulu’s, de Britten en de Boeren en de Zulu’s en de Britten. Eeen bloederig zooitje moet dat geweest zijn. Ze hebben op dat plekje een Spioenkop Game Park gezet, tenminste dat denken we.Weer een geweldige rit door de natuur met zebra’s gnoe’s giraffen enz enz. Leuk om deze vakantie mee af te sluiten!!!
Tot de volgende keer maar weer!!

• 05 Januari 2013 - 15:36

Elly:

Hallo meiden, wij willen jullie een goede terug reis wensen, het is volgens ons weer een mooie vakantie geweest.
    Groetjes Elly en Jan

• 06 Januari 2013 - 10:04

Sibill:

Hoi Joke en Daan

Gelukkig is Daan op geknapt
    Ik vind het zo leuk om te lezen
    Het is zo bekend .
    Ik geniet er van .